PILOXING: sleek, sexy & powerful.

October 21, 2018

 

 

Piloxi-what? Je hoort het goed! Piloxing. PILOXING® is een combinatie van Pilates, boxen en dans. In 2014 kwam Piloxing op als een trend en werd bedacht door Viveca Jensen. De les is in 2014 naar Nederland gekomen en als één van de eerste mochten wij het opstarten. Het is een les die net even anders is dan andere lessen en waarin je tegelijkertijd werkt aan je uithoudingsvermogen. Let’s kick some ass!

 

Wat is Piloxing?

Piloxing is een mix van Pilates, Boksen en Dansen. Door het beste van deze sporten te combineren tot een interval training kun je maximaal calorieën verbranden. Om alles uit piloxing te kunnen halen wordt er tijdens de les gebruik gemaakt van handschoentjes met een klein beetje gewicht en wordt er (mogelijk) op blote voeten getraind.

 

Voordelen Piloxing

Als je regelmatig meedoet aan een les piloxing kan dat heel goed voor je zijn:

- Het verbetert je uithoudingsvermogen.

- Het kan de spierdefinitie van je lichaam verbeteren.

- Het verbetert je coördinatie.

- Het verbetert je flexibiliteit.

- Het verbetert je houding en balans.

- Het kan je zelfvertrouwen vergroten en de manier waarop je jezelf ziet verbeteren.

- Tijdens de les kun je maximaal calorieën verbranden.

- Het kan je stresslevel verlagen.

 

Waarom de handschoenen?

Misschien is het je al opgevallen, maar tijdens piloxing mag er gebruik worden gemaakt van speciale handschoenen. De piloxing handschoenen zijn speciaal ontworpen zodat de handen vrij zijn tijdens het trainen. In de handschoenen zit namelijk ongeveer 250gram aan gewicht.De handschoentjes bieden tijdens de les een vorm van weerstand waardoor je meer wordt uitgedaagd en je de spierdefinitie in je hele lichaam kunt verbeteren. Omdat je meer weerstand hebt moet je lichaam harder werken en vraagt het dus meer energie van je lichaam. En dan verbrandt je dus méér calorieën. En wie wil er nu niet een strakkere buik, armen en benen?

 

Waarom blote voeten?

Over het algemeen wordt er tijdens Piloxing getraind op blote voeten. Dat klinkt misschien heel gek maar tijdens vechtsporten, turnen, pilates en yoga worden er over het algemeen ook geen schoenen gedragen. Na de ruggengraat zitten er in je voeten de meeste zenuwuiteinden. Ook dragen de voeten je lichaam, moeten ze alle schokken kunnen opvangen en helpen ze je in het houden van je balans. Door op blote voeten te trainen kun je dus goed voelen wat je doet. Dit kan zorgen voor een snellere reactie en kan je resultaat van piloxing vergroten. Het doen van piloxing op blote voeten is NIET verplicht. Wil jij liever op schoenen of sokken dan mag dat natuurlijk ook.

 

 

Wanneer je begint met Piloxing wil je nooit meer stoppen. Veel vrouwen hebben hun ups en downs, voelen zich soms zwak, hulpeloos en soms zelfs gedeprimeerd. Piloxing is bedacht om vrouwen te versterken zowel fysiek als mentaal en om lekkerder in hun vel te zitten.

 

Je kan je sexy én stoer voelen terwijl je aan het sporten bent! En welke vrouw wil dat nou niet?

 

 

 

Voor ons lesrooster klik hier. 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Uitgelichte berichten

Summer Smoothie ijs

April 24, 2018

1/1
Please reload

Recente berichten

August 23, 2019

May 29, 2019

January 18, 2019

January 1, 2019

December 21, 2018

December 21, 2018

November 2, 2018