Smart Start your Fitness

August 18, 2019

 

Als het aankomt op motivatie, zijn je hersenen een mysterieus wezen. De ene minuut zit je vol adrenaline en enthousiasme. Een paar weken later beginnen de excuusjes naar binnen te sluipen --> voor je het weet ben je de hele week nog niet naar de sportschool geweest. Zonde natuurlijk!

 

Zeker omdat het helemaal niet zo hoeft te gaan. Wij hebben een aantal tips waardoor je het gemakkelijker vol kunt houden en je doelen kan behalen ;)

 

 

1. Begin langzaam

Er zijn veel manieren om actief te worden. Je kan beginnen met groepslessen, wandelen, fietsen of zelfs gewoon kiezen voor de trap in plaats van de lift. Zelfs als je slechts 10 minuten per keer kunt bewegen, vergeet dan niet dat dit uiteindelijk allemaal meetelt! 

Wat we veel zien is dat, wanneer we eenmaal gemotiveerd zijn, we gelijk 3 of 4 keer willen sporten in de week. Super goed natuurlijk, maar je lichaam heeft echt even de tijd nodig om eraan te wennen. Begin je met 1 keer in de week dan is dat sneller op te bouwen naar een 2e keer. Houd je dat vol, en vul je dat aan met andere dagelijkse activiteiten, dan is dat vaak al genoeg om je doelen te bereiken. 

 

2. Get together

Mensen die in een groep trainen, hebben een veel grotere kans om te blijven sporten dan mensen die alleen trainen. Super handig dus dat je bij ons in groepen traint ;)

De sleutel tot het succes is voornamelijk de geleidelijke manier waarop de sporters zich aan hun nieuwe routine konden aanpassen en ze gemotiveerd werden door de andere deelnemers in de les. Niet alleen kunnen ze je helpen tijdens de oefeningen, ook kunnen je mede sporters je motiveren om door te gaan wanneer je net dat kleine beetje motivatie nodig hebt. Natuurlijk leer je nieuwe mensen kennen in de les, maar nog leuker is het om te gaan sporten met je eigen vrienden. Zo kun je elkaar ook buiten het sporten motiveren om vol te houden. 

Het combineren van een langzame start met de steun van anderen werkt wonderbaarlijk. Een gezellig kopje thee achteraf maakt het uiteraard nog gezelliger!

 

3. Mix & have Fun

Laten we eerlijk zijn, het is soms moeilijk om gemotiveerd te blijven. Maar wanneer je de smaak te pakken hebt kun je het langer vol houden. Kies daarom echt iets wat je leuk vindt. Zo kun je er uiteindelijk zelfs naar uitkijken om te gaan sporten. En om te voorkomen dat de sleur erin komt kun je best regelmatig wisselen van een les. Alleen een pilatesles doen is leuk, maar voor de afwisseling een Dansles of een Fitnessles kan het net even wat frisser maken voor jezelf. 

 

Laatste tips als je voor het eerst gaat sporten: 

- Geef aan bij je trainer dat je voor het eerst komt meedoen. De trainer kan je dan zo goed mogelijk voorbereiden. 

- Trek goed zittende sportkleding aan waarin je vrij kunt bewegen. Te strakke of te losse kleding kan in de weg zitten of je bewegingsvrijheid beperken. 

- Neem altijd een handdoek en een fles water mee!

- Niets hoeft gelijk perfect! Gun jezelf de tijd om het even door te krijgen en lekker in de oefeningen te komen. 

 

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je doelen realistisch zijn en niet te zwaar zijn voor jezelf - vergeet niet dat je pas net begint. Wees lief voor jezelf!

 

 

Bron: les mills - smart start

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Uitgelichte berichten

Summer Smoothie ijs

April 24, 2018

1/1
Please reload

Recente berichten

August 23, 2019

May 29, 2019

January 18, 2019

January 1, 2019

December 21, 2018

December 21, 2018

November 2, 2018